Friday, April 22, 2011

Rajuk

Hari nie aku angin... betul2 punya angin..
puting beliung, ribut taufan, segala jenis taufan ada dalam badan aku.

Penat balik keje tengahari tadi.. Adib wat perangai. Dia memang mudah je nak marah n yang jadi mangsa Dani. Aku bukan marah dia sebab aku nak lebihkan Dani tapi aku marah sebab dia marah hanya kerana sebab Dani masuk dulu kedalam kereta sebelum dia. Jadi kena kena duduk tengah2..

"Org besar duduk tepi pintulah!!" Itu ayat dia pada Dani...

Aku betul2 bengang.. Adib sempat lagi pukul Dani(walau tak kuat)..

Itu yang buat segala macam angin masuk dalam badan aku.

Aku tak boleh nak pukul2.. jadi aku membebel je.. tak lama.. sekejap sebab lepas tu aku amik keputusan untuk merajuk.

Sampai2 rumah Adib cuma nak tarik perhatian aku.. tapi aku tak layan sebab aku merajuk... Aku lari masuk bilik..

Lagi bertambah2 buat aku merajuk bila Adib dan Dani tak bersiap langsung nak ke Masjid. Kalau aku tak suruh diaorg mandi, berkemas... memang diaorg tak akan bersiap. dah dekat 1.20 baru Adib cakap nak pegi masjid. Geramnyaaaa...... Kalau masjid tu sekangkang kera... aku tak kisah.. ini dia pun tak mandi lagi.

Sekali lagi ribut taufan datang... tapi aku masih diamkan.. dah pukul 2.. semuanya masih tak siap nak pegi sekolah agama. Selagi aku tak suruh mandi.. diorg langsung tak bergerak. Dah nampak aku masuk bilik air, baru masing2 bergaduh nak ambik towel, salin baju, rebut bilik air dan yang sewaktu dengannya. Itu tak kira makan lagi... tak termasuk gan Zuhur lagi...

Semuanya nak aku cakapkan.. nak aku bagitau.. nak aku suruh.. dan sampai 1 tahap aku dah malas nak cakap apa2.. tapi kalau aku tak cakap.. memang tak akan bergerak. Aku penat.. betul2 penat sebab semuanya nak aku cakap, bagitau dan suruh.

Jadi langkah terakhir aku.. senang je.. Tak makan tak de duit belanja.. Tak solat kat umah (solat kat sekolah je) dan lambat siap pegi sekolah.. dendanya.. 2 minggu korang bertiga akan berkurung dalam rumah. Tak de main kat luar, tak de main basikal, tak de main laptop, tak de bawa jalan2, tak de main gan anak jiran, tak de main PSP, tak de nak tengok kartun, semuanya tak de... dan korang tau lah hidup korang nanti....


p/s : dulu aku denda diaorg sebulan... masa kena denda diaorg berubah.. lepas abis tempoh denda.. diorg balik semula keperangai asal.. Aku dah tak tau apa kekdahnya nak wat diaorg buat semua benda sendiri tanpa aku ingatkan...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails