Monday, July 11, 2011

Ladang Anggur di Tasik Beris, Kedah - Balik Tangkak..

3 Julai, seawal 7.30 pagi kami bertolak balik ke Johor. Kami cuma sempat singgah di Ladang Anggur Tasik Beris, Kedah. Aku tak pasti samada terletak di Gurun atau Sik. Nak singgah Penang pun tak sempat..

Akak Nilam kena pastikan kami semua sampai awal di Johor sebab hari Isnin kami semua bekerja seperti biasa.

Sepanjang perjalanan dari Alor Star ke Ladang Anggur, hujang turun dengan lebat. Tiba di Ladang Anggur kami terpaksa meredah hujan. Hampir sejam kami disini. Bergambar dan membeli buah tangan. Sedap tau anggurnya walaupun kecil2 tapi manis.














Dalam perjalanan balik tiba di Taiping kami terserempak dengan kemalangan nie. Siap kuar TV n suratkabar. Jem dekat sejam kat sini.. perut dah berkeroncong.. cuaca dah kembali panas. Aku dapat tahu dari TV pemandu dia lari... kau dah salah ko lari ek??? bodoh punya driver...

Aku sampai kat Tol Tangkak jam 9.00 malam. Penat tapi aku puas ati. Aku gembira tengok Lyana, Adib dan Dani. Mereka berlari dan berebut2 untuk memeluk aku. Rindu pada umie katanya... Umie pun rindukan sayang-sayang umie nie...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails