Sunday, February 26, 2012

Buang Tebiat ke???

Aku dapat sms dari kawan aku.. Kawan kelab kereta.. Dia ajak aku berskandel.

Hahahahahaha... macamlah aku nie apa kan???

Pelik gak gan perangai manusia nie. Bukan aku tak tau dia ada GF.. dan GF dia memang baik gan aku. Takkan lah aku nie gila sangat sampai sanggup buat macam tu.

Alah... bukan aku tak tau tujuan dia nak berskandel dengan aku.. dari sms dia je aku dah tau niat dia dah.

Ajak aku keluar.. ajak pegi tengok wayang.. ajak aku dating dalam kereta.. siap tanya aku pakai baju apa?? dah tido ke belum?? tido gan baju apa??Yang dalam pakai kaler apa??

Eeemm.... hilang perasaan hormat aku pada dia. Sebab aku kenal dia dengan family dia yang sememangnya tergolong dari kalangan orang yang alim.

Tapi aku tak sangka dia boleh sms aku macam tu. Mungkin sebab dah cukup haul dia tuk berumahtangga kot??? hhehehhehee...

Apa payah sangat ko nie mat?? ko kawin je gan awek ko tu.. dah sah memang dia tunggu ko meminang dia. Dah sah nanti.. pandai-pandai ko lah nak buat apa gan dia.

Nie tak.. ko sebok nak berskandel dengan aku.. manja-manja dengan aku.. nak belai-belai gan aku.. nak picit-picit dengan aku.. kiranya nak masukkan aku dalam senarai stok geli-geli ko lah ye???

Sian lah gan GF ko tu.. punyalah setia menunggu ko sampai 2 tahun tapi hasilnya???

Sian gak kat aku.. kena pelawa buat menda yang bukan-bukan yang aku tau kalau aku ikut hasilnya????

Aku nak berubah.. berubah kearah kebaikan.. sebab aku tak tau ntah bila ajal aku akan sampai.. jadi naklah aku bawa bekal nanti. Yang ada nie pun tak cukup.. jadi kenalah belajar tambah yang sikit nie.. tapi makin aku cuba nak berubah.. makin menjadi-jadi dugaan yang aku dapat.

Itu semua ujian... aku tau... cuma kalau yang pelawa aku tu bukan orang yang datang dari golongan yang alim-alim... takdelah aku pelik.. nie???

Ke dia nak test aku??? wahhhh... kena tahan nie.. kot-kot betul dia nak jadikan aku bini dia?? hahahahaha... mengarut pulak aku nie.. tak pe.. aku cuma bersangka baik je.. ok kan???

Tak pe.. selagi aku boleh tahan... aku tahan... doa banyak-banyak pada Allah.. biar Dia kuatkan imankan aku..

Sebenarnya bukan dia seorang je yang buat aku macam nie..

Dulu masa kat sekolah lama... ada gak ustaz yang buat aku macam tu.. geli aku dengan ustaz tu.. bujang lagi. Samalah perangai diorang nie.. nak menda yang sama je...

Kat sekolah sekarang nie pun... sama gak.. ustaz gak.. kalau bercakap tu.. tak de yang senonoh.. terutama bila bercakap dengan aku. Asik nak konar je... asik le cakap yang lucah-lucah dengan aku.

Kalau terserempak dengan dia kat kantin... memang peninglah kepala aku.. Jadi selalunya aku akan cuba mengelak dari jumpa dia.. kat mana-mana pun.

Nak keluar pegi toilet pun aku terjengah-jengah, tertinjau-tinjau... takut terserempak dengan dia.

Aku malu sebenarnya.. malu diperlakukan sebegitu.. aku tau status aku.. tapi aku tak desparate tau.. aku masih ada harga diri. Aku punya anak-anak... aku nak jadi umie yang terbaik untuk mereka.

Hampir 8 tahun aku sendiri.. aku sudah lali, cuma sesekali aku muak dihina sebegini...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails