Thursday, June 9, 2011

Majlis Perujian Tilawah Al-Quran Peringkat Negeri Johor

Aku sebenarnya rasa kesal dengan layanan pihak Pejabat Agama Daerah Ledang dan juga Pejabat Daerah Ledang terhadap kumpulan Nasyid SK Ledang.

Kesal kerana anak2 yang membuat persembahan tersebut bukan saja tidak diberikan cenderahati.. Air mineral sebotol pun tak merasa.

Ok.. aku ceritakan kisah yang berlaku sewaktu majlis tersebut berlangsung.

1. Sebelum persembahan, anak2 nie semua bersiap dibelakang layar besar ditengah padang - bukan di belakang pentas yang lebih tersorok dan privacy.

2. Cikgu2 bertungkus lumus menyiapkan anak2 ini, mengemas mereka didalam samar lampu yang dibias dari dalam khemah tetamu.

3. Selesai nasyid.. tak de air, tak de kuih.. semuanya tak de.. kalau tak kasi cenderahati aku tak kisah lagi.. tapi kalau air mineral sebotol pun takkan tak boleh kasi?? Kan anak2 nie baru je lepas menyanyi.. tekak kering. Tak salah kan kasi sebab aku tengok di meja pengacara dan dibelakang pentang berkotak2 air mineral.

4. Perkara ini tak akan berlaku kalau mereka memanggil artis. Bukan saja mereka menyediakan bilik penginapan, bilik persalinan, air minuman, makanan bahkan bayaran juga akan mereka berikan..

5. Apa sebab mereka nie budak2 sekolah maka Pejabat Agama dan Pejabat Daerah boleh buat mereka sesuka hati?? Layanan yang diberikan macam anak2 apa je.... bukan anak2 nie saja dilayan teruk.. guru2 pengiring juga mendapat layanan serupa. Tapi demi tanggungjawab, amanah yang diberikan dilaksanakan sebaik mungkin. Tahniah aku ucapkan pada Ustazah2 dan Ustaz2 yang membimbing anak2 ini.

Orang2 Pejabat Agama Daerah dan orang2 Pejabat Daerah Ledang... korang jawablah nanti ya... memang korang tak bertanggungjawab!!!!.. DO Mana??? DO pun cam ******!!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails