Tuesday, January 18, 2011

Masanya Telah Tiba

Seiring dengan peningkatan usia kau, kematangan kau akan lebih terserlah. Jika dulu kau akan menangis semahu2nya saat dia pergi tapi tidak kali ini. Kau lebih tabah dan bersedia menghadapi hari2 yang mendatang.

Dia hadir dalam hidup kau tanpa paksaan dan juga tanpa kau sedari. Kau menerimanya kerana kekosongan yang telah ditinggalkan didalam hatimu. Kau berjanji bahawa tiada lagi selepas ini tapi takdir yang Allah tentukan buat dirimu buatkan kau tabah menerima.

Berbagai2 cabaran yang kau hadapi. Kau terpaksa menghadapi semua orang disekilingmu. Kau sorokkan hubungan ini demi menjaga hati2 insan disekelilingmu. Sejujuranya dia cuba meluahkan kasih sayang dan cintanya padamu. Kau menerima kerana kau tau yang hubungan itu tidak akan kemana2. Kau sendiri mahu ianya hanya setakat itu saja.

Tapi.... masa merubah segalanya. Kesungguhannya membuatkan hati kau terpaut. Dia ada disaat kau memerlukan. Dia selalu meminjamkan bahunya disaat kau mengalirkan airmata.
Dia mencari kau tanpa perlu kau mencarinya.

Dia sentiasa ada apabila kau terjatuh dan juga disaat kau berada diatas. Dorongan, kata2 perangsang, kasih sayang dan cintanya sentiasa menemanimu. Lagu2 cinta sering dinyanyikan ditelingamu.. Kau hampir tidak mengenali airmata kesedihan lagi. Yang hadir cuma airmata kegembiraan. Penjalinan kemesraan sejiwa sehati.. bersamanya ibaratnya emas dan permata. Kau sungguh bahagia.
Tapi setelah sekian lama, Hatimu yang telah keras dan kebal dulunya menjadi lembut kembali selepas kehadirannya. Setelah kembali menjadi lembut, hatimu terluka lagi. Dia berubah dengan sekelip mata. Pergi meninggalkan kau tanpa kau sendiri menduga. Tanpa angin dan ribut dia pergi berlalu. Dia berubah.. sebenar-benarnya berubah. Kau mencari kesilapan mu. Kau terlalu bertolak ansur dengannya.. Kesetiaan yang kau berikan kepadanya selama ini tidak dihargai. Kau masih mencari2 apakah salahmu. Dia membuatkan kau termenung dan kembali airmata membasahi pipimu...

Hati... rupanya kau akan terluka lagi kini.

2 comments:

  1. Kena sentiasa berubah ke arah kejayaan....semoga ada sinarannya nanti

    ReplyDelete
  2. Thanks.. Insya Allah.. minta awak juga doakan tuk saya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails