Thursday, January 13, 2011

2010 Yang Ditinggalkan... 2011 Yang Dihadapi.... bhgn 2

Perjalanan ke Mersing aku teruskan walaupun aku masih runsing dengan keadaan kewangan aku. Duit kereta kancil, perbelanjaan sekolah anak2 yang masih belum selesai.. Tapi aku gagahkan juga diri untuk pergi..

Dari Muar kami seramai 7 org menaiki 2 buah kenderaan. Seperti biasa akulah Ketua Rombongan bagi mereka. Semuanya aku yang tentukan, dari segi tempat tinggal, masa perjalanan dan tempat berkumpul juga tempat makan.

Bertolak pada jam 10 pagi dari Tangkak, masuk ke Tol Ayer Itam. Tepat jam 12.30 kami bertolak ke Mersing melalui Kluang, Kahang dan juga Felda Nitar. 2 buah kereta dari Muar dan 1 buah dari Batu Pahat.
Sampai di Mersing pada jam 2. petang. Kami mengambil keputusan untuk membeli keropok dulu sebelum check in di Suara's Chalet.

Selesai membeli belah (keropok sebenarnya) kami check in. Melepaskan lelah.. sebelum keluar semula bagi meninjau2 Bandar Mersing.

Makan malam ikan bakar di D'Semak Restoran. Sedap dan murah....

Seawal 7.00 pagi, 20 Disember, 2010.... didalam hujan lebat kami menuju ke PKG Endau. Perjalanan yang sepatutnya mengambil masa hanya 15 min menjadi 30 min kerana hujan yang lebat dan keadaan jalan yang licin.

Setiba di PKG Endau yang kelihatan hanya PT dari PKG Daerah Muar dan BP.. Kemudian barulah sampai daripada BTPN n juga pegawai2 yang lain

Selesai Mesyuarat.. kami bergerak ke rumah PT PKG Endau, Halim. Sedap betul makan mee goreng mak halim. Masing2 dengan muka yang tak malu makan bertambah2.. hehehe.. sebenarnya kami lapar.. maklumlah cuaca sejuk. dok dalam bilik aircond...
Sebelum balik ke bilik di Suara's Chalet, kami sempat singgah di Pantai Air Papan.

Pagi 21 Disember, 2010 kami singgah di PKG Mersing sebelum balik ke Tangkak. Singgah melawat kawasan.. hehehe... Thanks buat En Muhyidin dan juga Azna kerana bawa n belanja kami sarapan pagi. Sedapppp...

Aku sampai dirumah pada jam 4 petang.. penat n mengantok... tapi masih banyak yang perlu aku langsaikan..