Monday, October 1, 2012

Jalan-Jalan.. Makan-makan.. Penang, Ipoh & Cameron



Trip kali nie kami dihantar ke Penang dan Perak. Maklumlah.. kitaorang semua dah penat dah kerja jadi sebagai hadiah, kami dihantar berjalan-jalan sambil membuncitkan perut. Makan memang mewah.. sedap sangat.

Maaflah susunan gambar yang awal-awal nie tak teratur sangat..
Aku bersama 3 rakan yang lain menunggu bas dari JB di Plaza Tol Tangkak pada 28 September iaitu Jumaat lepas. Aku nak bawa Dani tapi sebab pegawai tidak dibenarkan membawa ahli keluarga, maka niat tu aku simpan je. Tak pe.. lain kali kami akan kesana sekeluarga saja.

Dari Tangkak, kami menuju ke Kuala Kangsar, Perak untuk membeli cenderahati.. aku tak beli apa-apa pun disini sebab roh shopping tu tak datang lagi. 

Kemudian kami dibawa ke Taiping untuk makan malam di Restoran Mee Udang Mak Jah, Kuala Sepetang. Selama nie dengar citer je.. kali nie baru dapat merasa. Bagi aku.. makanannya so so je.. tapi kawan-kawan beria-ria cakap sedap. Ntahlah?? Mungkin sebab aku bukan penggemar mee yang berkuah.. hehehehe..

Ok.. layan gambar ek?? malas nak menaip.. 


Nie aku punya.. tapi yang kat bawah tu pun aku bahan sekali.. 
Udang.. aku makan 4 ekor je.. yang lain aku sedekah kat kawan-kawan.. tak larat nak habiskan.. 




 Malamnya sampai di BTPN Pulau Pinang, Butterworth.. adik aku jemput. Jadi malamnya aku tido dirumah dia.. Budak kecik nie.. pantang nampak aku.. mula datang ngada-ngada.. terus melekat kat aku.. 


 Kan aku dah cakap.. gambar tunggang langgang.. yang nie gambar kat Tol Tangkak masa tunggu bas. 













Pagi 29 September, Sabtu jam 7.20 pagi Aishah (Adik ipar) dah hantar aku ke BTPN PP.. Adik Baby menangis-nangis nak ikut aku naik bas..

Lepas saparan, kami bergerak ke Pulau Pinang, nak naik Bukit Bendera. Kali pertama aku dengar driver syarikat pelancongan tak tau jalan nak ke Bukit Bendera. Pelik aku.. kitaorang buang masa banyak atas jalan raya.. sesat je kejenya.. terlepas simpanglah, salah tempat nak pegilah.. salah masuk plaza tol lah.. eeeiiii!!! Apapun tak boleh!












Tren baru.. laju ko.. kecut perut aku. Masa perjalanan yang tak lama.. masa naik aku ok lagi.. tapi masa nak turun.. Aku siap berpeluk-peluk gan Maznah.. dia pun sama.. penakut macam aku.. hehehehe...
















Nasi Lemak Ayam Kampung.. makan malam di Ipoh. Kami bermalam di Hotel Budget di Bandar Ipoh. Bolehlah.. Yang penting ada tempat nak landing.. Cuma aku memang tak boleh nak lelap langsung. Tak tau kenapa? Mungkin sebab bunyi bising kenderaan dari jalanraya depan hotel nie atau mungkin sebab tetiba je aku jadi penakut... itulah.. banyak sangat tengok citer hantu..Aku tak tau pukul berapa aku terlelap.. tapi yang pastinya lepas jam 3.30 pagi aku tertido dan aku terjaga semula jam 5.30 pagi.




Acara shopping di Gerbang Malam Bandar Ipoh. Kira macam uptown lah. 
Kat sini aku beli seluar sehelai dengan bag untuk Dani.










Baju baru, seluar baru.. ehem.. ehem.. 



Hari terakhir.. 30 September, kami bergerak ke Cameron Highland. Semua peserta diminta berkumpul di bas jam 7.00 pagi. Semua orang dah menunggu di bas.. masa nielah bermula aku punya marah.
Sampai jam 7.30 pagi, Masa semua ahli rombongan dah siap menunggu kat bawah.. driver bas tak turun-turun lagi. Pelik aku.. Diaorang amik company bas yang ada driver lembab giler..

Sepanjang rombongan nie.. dari hari pertama, asik kita je menunggu driver. Kadang-kadang sampai setengah jam.. Angin je aku.. Masa kat BTPN Johor lagi.. janji dari Skudai jam 6.30 pagi. Tapi diorang terpaksa menunggu dan bertolak pada jam 7.20 pagi. Bayangkanlah berapa lama tu??

Aku komplen, aku cakap kan diaorang dah dengar arahan dari Ketua rombongan minta keluar jam 7.00 pagi.. tapi napa lambat?? dah 7.30 pagi bayang diaorang pun masih tak nampak..
Aku sound direct.. masam je muka driver tu..
Tolonglah ya.. hormatilah masa orang lain.. Jangan pentingkan diri sendiri.

Secara keseluruhannya aku dan rakan-rakan puas hati (ketepikan soal driver lembab) Kami puas berjalan-jalan dan makan-makan.

Kami bergerak balik dalam pukul 2.00 petang. Singgah untuk makan tengahari dan solat di R&R Tapah dan aku tiba di rumah pada jam 8.30 malam. Lega dapat bersama-sama anak-anak. Mereka pun gembira bila masing-masing dapat t-shirt dan buah tangan. Dani asik melekat kat sebelah aku je. Rindu sangatlah tu..

Syukur Alhamdulillah.. sepanjang perjalanan tiada masalah yang berlaku. Semua gembira dan puas hati.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails