Saturday, March 24, 2012

Sambutan Maulidur Rasul 1433H & Anugerah Kecemerlangan Pelajar 2011

Majlis nie berlangsung semalam di Sekolah Rendah Agama Lughatul Arabiah, Ledang. Sekolah Agama Lyana, Adib dan Dani..







Ustaz sedang berceramah

Adib masuk Nasyid dan Berzanji


Lyana dan Adib dapat hadiah bagi Kategori Cemerlang UPPK 8A 2011. Dani tak dapat apa-apa.. belum lagi rasanya. Tunggulah tahun-tahun depan.

Umie?? Aku tak sangka sebab ada cabutan bertuah... dan aku dapat pulak hadiahnya..



Tadaaaaaa.... dapat baju kebaya sepasang.. Lyana nak baju nie.. kaler hitam.. macam nak kasi dia.. macam aku nak buat baju sendiri.. Sayang pulak nak kasi sebab cantik kainnya.. tapi mengenangkan kaler hitam yang memang tak boleh "in" langsung dengan aku.. Rasanya terpaksalah aku lepaskan dengan berat hati...

Pada aku acara semalam berlangsung dengan lancar.. cuma kadang-kadang ada gak kurangnya... tapi biasalah.. tak de siapa yang sempurna..

Penceramah semalam memang superb.. dia sendiri cakap.. dia berceramah untuk anak-anak.. bukan untuk ibu-bapa. Memang betul.. dia berjaya menarik perhatian murid-murid.. tengok wajah mereka pun aku tahu yang mereka gembira. Ceramah tentang Rasulullah s.a.w..

Semua kena bagi perhatian sebab kalau Ustaz bertanya.. siapa yang dapat jawab akan dapat hadiah. Adib pun join sekali..

Walaupun majlis selesai lewat petang tapi itu semua tak mendatangkan masalah. Kerjasama yang diberikan oleh ibu-bapa agak baik.

Tahniah kepada Guru Besar - Ustazah Norliza bersama dengan pada Ustaz dan Ustazah yang menjayakan majlis ini. Sememangnya mereka belajar dari pengalaman yang lepas dimana majlis mereka agak kelam kabut.


Terima kasih cikgu...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails