Wednesday, December 28, 2011

Persaraan

Aku pening hari nie.. Malam nie ada dinner.. Baju tak de.. tempah baju tapi tak siap..

Jamuan Persaraan salah seorang pegawai PKG Daerah Ledang. Aku baik dengan dia.. kiranya dia nie tempat aku mengadu nasib. Kata orang dia ada "EMBAH".. hehehehe.. tapi aku tak rasa macam tu. Dia rajin beribadat. Kalau sapa-sapa minta tolong dia, dia akan wat solat sunat dulu. Selang 3 hari dia akan kol kita dan akan berikan kita nasihat apa yg perlu kita buat.

Aku selalu gak ngadu dengan dia. Ko tak payah susah-susah nak citerkan masalah korang. Dia sendiri akan tau apa yang ko nak citerkan.

Pernah gak dulu aku dituduh MANDREM sorang perempuan nie. Suami perempuan tu merujuk pada dia tentang penyakit isterinya. Hj nie terus marah dengan suami perempuan tu. Dia cakap jangan sekali-kali tuduh aku sebab aku tak ada kena mengena dengan penyakit isterinya. Bila dah check barulah dapat tau yang bini dia kurang darah. Stress sebab tu asik pitam je. Nak tau sebab apa dia stress???? hahahahaha.. kelakar.. sebabnya dia takut suami dia jatuh cinta dengan aku. Bodoh punya statement. Bodoh punya olanggggggg...

Tak nak cakap beso.. kalaulah kan.. kalauuuu.... aku maksudkan kalau... kalaulah aku nak MANDREM orang.. orang yang paling selayaknya aku MANDREMkan ialah Xlaki aku dan Xgirlfriend dia.. Baru puas hatikan??? Hahahaahha (Ketawa Sharip Dol).... sapa soh Xlaki aku tinggalkan aku?? Sapa soh XGF dia hasut dia untuk tinggalkan aku dan anak-anakkan??? Fikir lojiklah kan????

Dah.. melalut lak aku nie..

Berbalik dengan Haji nie.. dia dikurniakan Allah dengan kelebihan. Kelebihan yang aku ceritakan tadilah kan. Pernah tau dia usik-usik aku.. dia cakap.. " Gan awak nie, saya seru je nama awak 3 kali malam nie.. tengoklah esok pagi awak dah tercegat dengan opis saya, cari saya.. tak tido malam awak nanti nak kat saya je"
Aku terus menjerit cakap tak nak... takut ko.. sebab dia tak encem.. hahahahaha.. dah tua lak tu.. pagar pun dah banyak runtuh.. (Minta-minta Haji tak baca) sori Haji ku sayang.. i gurau je gan u...

Malam nie majlis persaraan akan diadakan di Muar Traders Hotel.. Boleh bawa anak-anak tapi sebab aku dapat tiket free.. maka aku pegi seroang je. Semua pegawai pergi suami isteri dan bawa anak-anak. Aku je keseorangan. Tak pelah.. seorang pun seorang lah.. yang penting aku dapat makan dengan selesa.

Lupalah pulak... aku AJK Hadiah rupanya... Kenalah pulak cari dulang hantaran. Siap alas-alas nie.. Kalau dulang hantaran tuk aku tak pelah juga.. hehehe.. (nak juga tu!!)

Mood <-------- mak nak kawin boleh?? calon tak de lagi nie mak.. mak carikan boleh???.. ingat nak pinang nans 18sx.. tapi dia plak sebok berdagang unta... lagipun dia dah berkenan dengan seorang saudagar minyak wangi dari syams... hehehehe...

p/s : dok depan gobok baju lagi nie.. nak pilih baju... tension aku...

3 comments:

  1. Hampeh... Dahlah jersi x de saiz... Pakai jelah gobok tu wat gi majlis...

    ReplyDelete
  2. gobok kaler itam.. nanti orang cakap berkabung plak.. nantilah.. pinjam jersi harimau malaya dani.. sendat2 baru nampak cantik.. hehehehehe

    ReplyDelete
  3. tapi... err..err... sedat tu mmg terbaik.... MATA tu camne?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails