Monday, December 19, 2011

Kau.. Aku..

2 minggu aku kurang tido.. setiap kali nak lelapkan mata, kelapa otak aku berfikir-fikir, mencongak-congak, menginat-ingat dan semua yang sewaktu dengannya.. Dia minta aku keluarkan saving aku dulu untuk belanja buku sekolah anak-anak.

Adoiiii.... bukan aku lokek.. tapi aku dah keluarkan saving aku tuk baju sekolah, kasut sekolah, beg sekolah, stokin sekolah, alatulis sekolah anak-anak.. Takkan duit buku pun aku nak kena setelkan sampai kena keluarkan duit tabung???

Bukan murah tau barang-barang sekolah sekarang.. Aku dah belikan Dani, 2 pasang baju, beg dan kasut sekolah. Habis dalam rm250. Bayangkan kalau 3 orang?? Dengan nak bayar duit kereta, duit roadtax kereta yang dah nak mati awal bulan depan, duit belanja sekolah anak-anak.. sewel aku kalau betul-betul dia tak kasi.

Tapi pagi nie tadi aku beranikan diri.. Dengan muka yang tak malu.. yang terpaksa aku tak malukan.. yang terpaksa ditebalkan.. aku kirimkan sms penuh berhemah ini... dengan harapan mendapat balasan yang positif..
Aku : SALAM. NAK TANYA PUN SEGAN.. TAPI TANYALAH JUGA.. AGAK-AGAK BAGI TAK DUIT SEKOLAH ANAK-ANAK?

(Ayat yang penuh dengan keAYUan dan keSOPANan..)

Kau : OK.. I BAGI YOU RM1K UNTUK BAJU SEKOLAH DAN YURAN.. NANTI GAJI I BAGI MACAM BIASA RM700.

(Aku menghembus nafas lega sambil bertepuk tangan)

Aku: THANKS... ALHAMDULILLAH.. BILA NAK KASI??

(Terus kuarkan kalkulator)

Kau : ESOK KAK LONG HANTAR ANAK-ANAK BALIK.. I KIRIM KAT KAK LONG... KERETA ACIDENT NI ADA KAT BENGKEL.

Aku : OK... THANKS A LOT..

Alhamdulillahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh........

Lega aku.. terus terbang semua masalah aku.. terbang semua migrain aku yang hinggap sejak 2 minggu yang lepas.. terbang semua sakit-sakit badan aku.. terus rasa ngantok nak tido nak bayo balik tido aku yang dah 2 minggu terganggu.. hehehehehe...

Terima kasih lah ye.. Lyana dah nak masuk tingkatan 1.. Belanja dia yang lebih nanti..

p/s : Agak2 bleh tak masuk budget nak beli handbag baru?? hehehehhe :P

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails