Thursday, December 2, 2010

Tiba-tiba Saja... Siri 2..

Dalam usaha aku untuk mencari cinta.. berbagai2 ragam manusia atau lebih tepat aku katakan sebagai lelaki.. berbagai2 ragam lelaki yang aku kenali..

Siri ke 2 ini aku ingin menyingkap tentang kisah seorang lelaki... Kami berkawan dalam masa yang singkat saja. Mengapa dia juga aku tolak?? Kenapa ekk??? hehehe... jawapan yang mudah. Dia tak pantas menjadi suami dan bapa kepada anak2 aku.

Seorang duda beranak 2. Mengikut ceritanya, dia ditinggalkan isterinya yang lari balik ke kampung ibu bapanya. Mengapa?? Cerita sebenarnya hanya dia yang tahu, aku tak nak coretkan disini kerana aku tak pasti apakah benar semua yang diceritakan kepada aku.

Nafkah anak2 tidak pernah dia berikan. Bekerja sebagai seorang pengurus di sebuah kilang. Dengar pengurus.. mesti orang ingat dia banyak duit.. gaji beso, kereta beso, rumah pun beso.. sedangkan semuanya hanya beso didalam mimpi2 nya saja...

Aku ingat lagi semasa aku bersama kawan baik ke rumah dia. Dalam perjalanan balik, aku lihat dia bergegas keluar dengan menaiki motor. Bila soalan aku ajukan, dengan ketawa yang berdekah2 dia menjawab .. nak cepat lah. Nanti kedai nombor tutup. Aku terkedu.. lahhh.. main nombor rupanya.. Aku cakap, kan haram benda tu. Mudah jawapannya.. Saya main nombor nie sebab manalah tau menang. Dapat duit banyak, saya bleh bayar hutang dan boleh wat hantaran untuk kawin dengan awak. Aduyaiiii... rasa nak gugur jantung aku. Nak guna duit haram nak pinang aku?? Sesak nafas aku... mau pitam aku dibuatnya.

Tapi ianya tak berhenti setakat itu saja. Rupanya dia memang mempunyai terlalu banyak masalah. Bergaji besar, tapi kad bank dia telah dipegang oleh ALONG.. ya ALONG.. bukan akak long dia atau abang long dia.. tapi ALONG.. alah.. CETI HARAM tu...

Separuh dari gaji dia telah diambil tuk membayar hutang. Dia hanya mempunyai separuh saja gajinya. Nak makan apa?? Batu?? Kayu?? Bukan itu saja, rupanya dia pernah menipu KWSP untuk mengeluarkan duit simpanannya. Kononnya nak beli rumah tapi... dia nak gunakan untuk bayar hutang ALONG.

Sekarang kes tu telah dibawa ke mahkamah tapi aku tak tau apa kisahnya..
Nanti jap.. belum habis lagi nie.. Dia juga sekarang sedang turun naik mahkamah dengan kes abang nya yang dituduh memperkosa anak tirinya. Aku betul2 tak sangup. Takut nanti penyakit abang dia berjangkit pada dia. Nauzubillah... minta dijauhkan.. aku perlu melindungi anak gadisku..

Jadi, apalah lagi yang boleh aku harapkan dari lelaki seperti nie?? Boleh ke dia aku jadikan suami??? Jawapannya... tidak!! tidak!! tidak!! tidakkkkkk!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails