Sunday, December 5, 2010

Rayyan Fantasi... Apa Yang Terfikir... Itu Ada!!

Keghairahan aku kembali.. Rasa berdebar2.. tak tido malam aku dibuatnya. Macam temujanji pertama untuk bertemu dengan kekasih hati. Aku tak senang duduk. Sanggup memandu jauh dari Tangkak ke Putrajaya demi bertemu dengan si dia.

Jumaat petang aku bergerak ke Semenyih untuk kerumah akak aku yg baru dibelinya. Dia baru pindah. Jadi aku datang membawa mak aku untuk meraikan dia yang baru saja berpindah. Itu sebenarnya soal yang ke2. Yang pertama, yang terutama pada aku untuk perjalanan kali ini ialah untuk bertemu muka dengan penulis yang aku amat minati... Ramlee Awang Murshid (RAM).

Seawal pagi Sabtu 04 Disember, 2010.. Selepas terjaga dari tido yang asik terganggu (kerana debaran didada yang terlalu teruja) Aku memulakan perjalanan ke Putrajaya. Dari Semenyih ke Putrajaya.. kali pertama aku melalui jalan tersebut. Masih kabur dengan jalan yang bakal aku lalui tapi aku gagahkan dan beranikan diri untuk mengharunginya demi menunaikan niat yang 1, bertemu dengan RAM...

Jam 10.30 pagi aku sampai di Alamanda.. terus menuju ke MPH.. si Zonan masih tak sampai2. RAM telah pun bersedia untuk menandatangi buku2 yang dibeli oleh peminat. Buku aku masih tiada, masih ditangan Zonan.. MC yang datang lambat.. hehehe...

Pengunjung makin bertambah. Tak dapat nak tandatangan lagi, jadi aku amik gambar2nya saja.

Sampai2 je si Zonan terus kol aku. Rayyan Fantasi telah berada ditangan.. aku teruja.. terus masuk barisan untuk mendapatkan tandatangan.

Mata aku tak jemu2 dan agak sukar untuk melarikan pandangan dari RAM.. aduyai... kecik comel je orangnya.. Sebenarnya aku jatuh cinta dengan dia... Oppss!!! bukan lah.. aku jatuh cinta dengan tulisannya... dengan watak2 yang ada dari naskah nukilannya terutama Laksamana Sunan, Dani, Ryu Watanabe, luqman, hilman, amirudin dan ejim.. hehehe...


tunggu giliran... sabo ye???





Zonan... MC... thanks ya...









Kemunculan istimewa Rayyan Fantasi..

Percaya atau tidak.. seharian semalam, aku kekenyangan.. kekenyangan kerana dapat memiliki Rayyan Fantasi... kerana dapat bertemu muka dengan RAM... dapat menghadiri acara yang ringkas tapi bermakna kerana ini kali pertama aku menghadirinya.

Yang penting... aku tak shopping pun... 1 apa pun aku tak beli untuk aku... hanya baju dan kasut sekolah Dani je yang aku beli. Aku berhasrat tuk beli kasut barang sepasang. Beg tangan klu ada yang murah2 dan berkenan di hati.. tapi.. aku langsung tak singgah mana2 outlet tersebut. Pelik!!! ini semua penangan RAM..

Thanks tak terhingga pada Zonan yang bersusah payah menghubungi aku. Mempelawa aku menghadiri majlis ringkas ini.. menjadi jurugambar tak bertauliah untuk aku.. Juga membantu aku melepasi org2 MPH.. (maklum tak de resit) hehehe... malu nya.. Thanks Zonan... Terima kasih daun keladi ya..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails