Sunday, December 5, 2010

Jalan-jalan cari ketenangan...


Nak cari ketenangan... Bukan ketenangan hakiki... hehehe.. cuma nak melepaskan tekanan yang sedang sesak didada.. rasa tak tertanggung.. tak tertahan lagi dan perlu diluahkan.

Semua keperluan harian perlu diperbaharui.. inilah tugas seorang ibu dan anak. Semua keperluan keluarga kena diberi keutamaan walaupun terpaksa meletakkan tepi keperluan diri.
Keinginan untuk memiliki beberapa benda aku letakkan ketepi. Senyuman, keceriaan dan keperluan mereka aku dahului.

Tujuan pertama kami, Mydin... Boyfriend aku yang asik minta duit je.. hehehe... (bila plak dia nak belanja aku??) Keperluan harian aku penuhi.. usai membeli belah.. Aku bawa mereka ke puncak Bandar Melaka. Menara TamingSari. Anak2 keriangan.. Mak tak sanggup n gayat. Aku pun gayat, tapi demi anak2 aku relakan juga.











Pemandangan dari atas menara Taming Sari. Kalau malam lagi cantik...



Dua-dua gambar diatas aku ambil sewaktu pertemuan dengan rakan2 PKG. Semuanya gara2 tupperware. Sambil bersarapan kami bergosip-gosipan. Seawal pagi ahad 28 November, kami bertemu di Tanjung Mas Muar. Kebetulan ada Pesta Air... aku mengambil kesempatan tuk membawa anak2 bersiar2.

Bertemu dengan rakan2 PKG.. sungguh melegakan. Dapat bertukar2 cerita... Sambil berjualan. Yang nak jadi ahli lain, membeli belah lain... semuanya menyenangkan hati aku. Ya.. sesekali aku perlu lari dari kebiasaan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails