Wednesday, November 10, 2010

Reunion SMILE '92 - Pengkalan Balak, 7 November, 2010


Assalammualaikum...

Reunion ke-2.. aku buat dalam keadaan tertekan. Aku kelam kabut dengan segala macam aktiviti. Bermula dengan kursus yg wajib aku hadiri di Melaka dari 1-4 Nov. Balik dari kursus 5-6 Nov, aku bertolak ke Kuantan melalui Mersing untuk menyertai Family Day MHCC dan Majlis Perkahwinan Admin MHCC Sourthen, Saudara Pekanboy di Pekan, Pahang.

Perancangan rakan2 aku nak mengadakan pada 6hb.. aku minta mereka teruskan tanpa kehadiran aku tapi mereka semua tak setuju.. hahaha.. MODERATOR yang ayu n bersopan santun nie tak de.. tak jalan le majlis.. hehehe.... Jadi ianya ditunda pada 7 Nov.. Sebelum kesana macam cerita yang aku dengar.. macam2 hal.. ada yang kecik ati... ada yang marah... ada yang angin.... ada yang mulut tak dijaga..cakap tak fikir tentang perasaan orang lain.. dan yang paling penting.. AKU... aku yang pening nak tangani semuanya.. nak kumpulkan kawan2 nie bukan senang tapi Alhamdulillah... aku berjaya juga kumpulkan 17 org rakan2 aku bersama keluarga masing2.

Sponsor pun banyak aku dapat kali nie.. aku berbelanja dengan berhemah... selagi boleh jimat... aku berjimat.. duit selebihnya aku masukkan kedalam tabung. Senang nak adakan Reunion akan datang.

Kali nie tujuan kami dekat2 je... Pengkalan Balak.. Aku tempah 2 Chalet di Ismah Beach Resort.. Cantik tempat nie dengan private beach.. kawasan lapang ditepi pantai yang luas untuk aku wat telemacth. Mereka juga menyediakan 2 buah kanopi untuk kami berteduh (kebetulan hujan walaupun tak lebat), senang bagi kami untuk makan minum.. Makan tengahari aku minta kawan2 buat potluck... bawa sikit makanan.. (aku melenggang kangkung) tak sempat langsung nak masak. Lagipun memang banyak makanan..

Petang kami semua akan makan di kedai kawan lama kami yang dah lama, sangat2 lama tak jumpa di Pengkalan Balak juga... Helmynizam. Dulu dia bersekolah bersama2 kami di SK Ledang dari darjah 3-6. Selepas tu dia balik ke Melaka.

Sampai2 je kawan2 aku buka bekalan masing2.. Masing2 lapo...

Zaki bawa air jagung.. Thanks Zaki..
Nie tukang kacau.. memang pengacau... hahaha
MODE yang ayu... hehehe.. (tak salahkan puji diri sendiri.. lagipun nie blog aku)




Acara makan...


Angkat tangan semua...

Baru 17 family tapi dah kecoh n beso dah... tapi kami semua puas ati dan seronok dengan perjumpaan kali nie... Moga dimasa akan datang aku mampu adakan lagi perjumpaan seperti nie...

Tahniah buat kawan2 yang telah datang dan tahniah buat aku yg berjaya untuk kali ke2... (walaupun dalam keadaan tergesa2)

Wasalam...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails