Friday, October 2, 2009

Marhaban Dan Rumah Terbuka....

Assalammualaikum...

Pejam celik pejam celik dah 13 hari kita menyambut Syawal. Acara wajib bulan Syawal nie.. kalau kat Johor memang tak lain tak bukan.. ialah Marhaban.. Marhaban dari rumah ke rumah...


Kat sekolah plak.. pun ada marhaban... semua warga sekolah.. guru, kerani, pembantu pejabat dan tukang kebun akan marhaban dari kelas ke kelas.. Kami akan dibahagi kepada 2 kumpulan.. dan akan bergerak mengikut kelas2 yang telah ditetapkan. Jenuh juga nak bermarhaban..

Tapi inilah caranya untuk kami semua mengeratkan silaturrahim diantara kami. Sekurang2 nya dapat kami beramah mesra dengan murid2 sekolah dan rakan2 guru.


Aku pun tumpang menyibuk.. bukan apa... seronok. Aku suka pegi kelas budak2 darjah 1. Semuanya comel2 dengan baju raya yang lengkap. Budak lelaki baju melayu siap bersamping dan songkok. Budak perempuan plak siap bertudung. Macam2 fesyen dan warna baju yang keluar..



Akak Mai, Akak Rohana, Aku dan Akak Noraini.. di kelas pendidikan khas.

(aku nampak gemuklah.. pipi tembam... aaahhhh.. tidakkkk)


Murid2 dari kelas pendidikan khas.

Diantara makanan yang disediakan..



Saat2 bersama dengan murid2 darjah 1..

Di dalam pejabat aku..

Nie kawan2 aku dari kelab MHCC yg datang.. kitaorg lepak sampai kul 12.. penat tapi aku seronok sebab dah lama tak jumpa dioarg..

Pada malamnya, aku wat acara rumah terbuka di rumah aku.. sebenarnya pada sebelah petang mak aku wat marhaban untuk kawan2 dia.. jadi aku amik kesempatan tuk menjemput kawan2 aku.. jemputan.. bolehlah.. aku frust juga sebab tak ramai yang datang.. benganglah.. mula2 janji nak datang.. last2 tak muncul.. nasib baik aku ada back up group yang sangup datang..

Apa2 pun.. aku lega sebab semuanya berjalan lancar.. cuma aku ciankan Dani.. dia sebenarnya tak sihat.. dia sakit perut n muntah2. seharian dia tak nak makan.. makan je muntah.. aku bawa ke klinik.. mujurlah pada malam tu.. dia dah ok semula.. dapat juga dia makan nasi impit dan kuah kacang favourite dia...

OK.. minggu depan aku akan ke Kuala Terengganu.. Lawatan Program Sandaran Berinformasi dan Penanda Aras Staf Sokongan PKG Johor. Bermula dari 5 - 8 Oktober, 2009.

Kita jumpa lepas aku balik dari sana ye??.. byeee...

Wsalam...

1 comment:

  1. hai umi.. saya bru je dpt singgah blog umi, byk cite umi, sume sy dah baca.. seronok tgk prkembangan live umi.. semoga umi sentiasa gembira n sukses..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails