Thursday, September 10, 2009

Menjelang Hari Raya...

Assalammualaikum.....
Salam ramadhan wat semua rakan blogger.. hari nie.. 10 September, 2009 bersamaan dengan 21 Ramadhan 1430H..
Pejam celik pejam celik.. hari nie dah 21 hari kita berpuasa..
Aku bersyukur.. sebab Allah masih memberikan aku kesempatan untuk menikmati indahnya bulan ramadhan.. bulan yang penuh dengan rahmat.. Alhamdulillah...
Anak2 aku juga tiada masalah sepanjang bulan puasa nie..
Lyana dan Adib macam biasa.. tiada masalah sebab dah biasa berpuasa. Dani pulak.. ok lah.. cuma dah cuti sehari sebab dia kena cirit birit n muntah2 minggu lepas. Mak aku cakap dia tak nak berbuka tapi sebab dia dah lembik sangat.. mak aku soh dia minum air n makan.. itupun dia makan kuih sekeping n secawan milo je.. Dia cakap dia nak puasa juga.. cian dia.. raya nanti aku kena bagi dia upah.. biasalah.. sebelum raya pun dia dah minta macam2.. duit raya rm50.. nak mainan B-daman.. nak jalan2 kat taman permainan kat jusco.. pening aku..
Aku layan je... Insya Allah.. ada rezeki lebih.. aku bagilah...
Apapun.. aku agak gembira sebab kakitangan sokongan bagi kakitangan awam akan dapat bantuan khas sebanyak RM500. Maknanya dalam 2-3 hari nie aku akan dapat dalam RM250.. Oklah.. dapat juga aku beli baju raya tuk aku... bukan apa.. tuk tambahan je.. nak juga beli kasut baru.. sebab aku dah lama tak beli kasut.
Kasut yang ada tak sedap nak dipakai.. nantilah nak tengok kat mahkota parade ke...
Apa lagi ekk???
Semalam aku pegi melaka.. tengok tudung ariani.. Ya Allah.. mahalnya... tak mampu aku nak beli.. sehelai yg biasa2 je.. dah harga dalam RM60++.. belum lagi yang eksklusif.. Dah puas tengok baju kat jakel.. (Tak de yang berkenan) Yus bawa aku ke Hajaba di Kota Fesyen MITC Melaka.. Harganya bleh tahan.. lebih murah n aku suka kainnya.. sejuk je bila aku cuba.. so.. aku pun beli 2 helai anak tudung n sehelai tudung fesyen siti .. hehehe.. nak try lah.. nak juga bergaya macam org lain.. walaupun.... hehehe......... Yus pun beli juga.... klu tak ikut dia.. tak lah abis duit aku.. yus lah nie.. hehehe.. ( sapa soh beli klu tak nak abis duit? tapi dah cantik.. ) nafsu.. nafsu..
Anyway.. aku balik dengan senyuman yang lebar sebab dapat apa yang aku idamkan selama nie..
Oklah.. stop dulu... nanti jumpa lagi ekk??
Wasalam...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails