Wednesday, May 12, 2010

Malasnyaaaaa.....

Aduyai... napalah aku berada dalam zon malas sedunia nie???

Sejak 2 menjak nie.. aku cukup malas membaca... mungkin kerana aku dah pasang internet kat umah. Itu yg buatkan aku terlalu malas nak membuka buku... Bukan aku tak baca langsung.. memang aku baca.. cuma mesti tak habis.. separuh-separuh..

Aku beli majalah Jelita keluaran Mei, 2010.. Majalah Intrend, Mei 2010.. Majalah Millenium Muslim... Novel Cinta Sufi.. Kisah Salahudin Al Ayubi..
semuanya tak habis aku baca..

Majalah jelita misalnya.. dah dekat 2 minggu aku letakkan atas almari buku bilik aku..

majalah Intrend dan Millenium Muslim.. aku tak ingat aku letak kat mana??

Cinta Sufi.. memang aku bawa kemana saja buku tu sejak seminggu yg lalu.. Aku usung.. pegi opis.. balik opis.. pegi opis.. balik opis.. letak atas meja opis.. letak sebelah meja komputer aku.. letak sebelah bantal aku (masa nak tido) tapi.. haram aku tak baca... dari aritu aku masuk bab 11.. rasanya dah 2 hari dah masih di bab 11.. tak berganjak2.. aduhai... napalah aku dapat penyakit nie???

Salahudin Al Ayubi... Mana buku nie ek?? Dimanakah letaknya???


Sabtu lepas aku ke Tai Kuang Book Store MP, Melaka.. Aku belikan buku tuk anak2 aku.. aku cuba2 cari buku tuk aku baca.. tapi memandangkan aku tau yg buku tu akan jadi pekasam.. hanya aku simpan didalam almari lepas aku sampul cantik2... baik aku tak yah beli..

Memang.. malas adalah satu virus yang amat2 berbahaya.. Dan aku telah diserang oleh virus tersebut.. Tapi masalahnya.. aku suka plak baca.. suratkabar (makin suka).. aku suka baca blog.. Agaknya lah kan... aku jadi macam nie.. tak nak pegang buku.. sebab aku lebih suka ngadap laptop aku dan membaca bahan yg terpapar dalam skrin. Padahal.. aku tahu.. mata yg rabun nie akan bertambah rabun dan berpinau2 kerana tlalu asik memandang skrin laptop.

Memang aku kena cari ubat nie.. kalu tak virus nie akan terus berkembang dan mekar menjadi barah dan menyerang seluruh jiwa aku..



1 comment:

  1. sy pun malas juga..;)!!kita sama.
    soory masuk blog akak...suka suki je.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails