Friday, April 17, 2009

Kursus Etiket Sosial di Johor Bahru...



Assalammualaikum... bertemu kembali.. apa kabar semua???

Aku dah beransur baik.. sebenarnya balik dari kursus di JB aku demam n sakit2 badan... mungkin kerana aku kepenatan.. maklumlah.. kursus tu tak dapat nak rehat langsung.. kelas dari pagi sampai malam.. rehat hanya tuk makan n solat.. malam baru leh lepak....

Aku nak citerkan tentang kursus nie...

Kursus bermula pada 12 April, 2009 (Ahad).. aku bertolak dari Tangkak ke JB menaiki bas dengan anak buah aku.. Cek wa... dia sebenarnya belajar di Poli JB..

Dah lama tak naik bas.. aku jadi mabuk.. kelakar kan?? tekak loya.. kepala pening.. aku tak boleh nak cakap langsung.. takut termuntah (malunya klu muntah) hehehe.. setiba di jb.. kawan aku joe datang amik.. dia tolong anta Cek wa n aku ke hotel.. Thank joe.. lain kali bleh minta tolong lagi.. hehehe.. jgn serik bro tau...




Dalam bas gan Cek Wa.. ada plak tangan yg tak diingini...


Nie Hari pertama.. banyak yg aku tahu tentang protokol n etiket sosial..
kursus yg sangat bagus.. sebenarnya banyak yg nak ditulis.. tapi tak de masa nie.
aku kat opis pun banyak keje..


Hari ke-2, posing dulu.. masa ni aku betul2 bz.. jadi Pengerusi Jawatankuasa Induk Majlis untuk Majlis Perasmiaan Seminar Pendidikan Peringkat Kebangsaan.. majlis yg acah2 aje.. tapi betul2 menimbulkan ketegangan dikalangan kami. masing2 tension sebab masa tak banyak.. aku sebagai pengerusi pun banyak nak kena pk.. ada yg blur.. aku gak terpaksa bagi point2 yg patut.. ok jugalah.. ada gaya pemimpin tak?? hehehe.. setiap keputusan kena betul.. nie melibatkan VVIP.. Timbalan PM yg akan rasmikan.. bukan calang2 majlis tu....



Petang hari pertama.. acara pemilihan tuk skin tone... Setakat yg aku pakai.. pemilihan kaler masih sesuai gan kulit aku.. oklah tuuu...



Bersama zakiah, lyn kluang n noridah.. Noridah n zakiah ahli kumpulan aku..
aku dok sebilik gan zakiah..

Bersama penceramah Tuan Hj Abd Rahman.
seorang yang amat peka n tahu apa yg diajarkannya... berpengalaman luas..
Jadi MC untuk majlis perasmian penutup kursus.. pada hari terakhir



Kumpulan Zamrud..

Joget Poco-poco..



Aku balik pada hari Rabu 15 April, 2009 (Rabu). Sampai umah 9.30 malam.. kepenatan sebab aku kena usung beg dari simpang umah aku sampailah ke umah.. dalam gelap gelita.. sakit tangan aku.. beg tu berat sangat..
Apapun.. Alhamdulillah.. aku selamat sepanjang perjalanan.. Thanks wat abang fend sebab sudi anta aku ke bus stand Larkin.. klu tak mau aku kena naik teksi.. dia juga tolong aku belikan tiket.. aku nak kuar memang tak sempat.. yg bestnya dia ajar aku makan kacang pool.. aku tak suka sebab tak sedap.. tapi dia dah belanja.. aku makan juga.. hehehe...thanks ya..
lain kali aku tulis lagi.. jumpa lagi... mmuaahh.. muuaahh.. muuaahhh..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails