Monday, September 5, 2011

Aidilfitri 2011

Selamat Hari raya Aidilfitri buat semua pembaca blog ini yang beragama Islam.

Seribu kemaafkan aku pohon pada kalian jika sepanjang aku menulis disini tanpa aku sedari telah melukakan hati semua dengan tulisan aku yang mungkin agak lantang ataupun dengan sindiran yang halus.

Aku hanya manusia biasa yang sering... atau mungkin lebih baik aku katakan.. kerap.. terlalu kerap membuat kesilapan. Keceluparan lidah aku yang lebih tajam dari pisau, kerlingan mata aku yang penuh dengan prasangka atau juga sumbingnya bibir aku memberikan senyuman sinis.

Ampun dan maaf aku pohon...

Aidilfitri kali nie.. aku masih keseorangan.. menyambut bersama2 mak dan adik beradik yang lain. Menumpang raya adik beradik aku.. senyuman hanya untuk meriangkan hati yang menangis disamping memberikan kegembiraan buat Lyana, Adib dan Dani.

7 kali Syawal aku rayakan dalam keadaan ini.. sungguh aku telah lali tetapi sesekali perasaan rindu itu datang. Rindu untuk mengenggam tangan sang suami.. rindu untuk melihat anak2 beratur menunggu giliran untuk memohon ampun disamping menerima upah raya.. Bodohkan aku??? membayangkan sesuatu yang sukar untuk aku miliki.

Ya.. aku terpaksa akui kata-kata cik teratai.. " MUNGKIN KITAORANG BAHAGIA ADA SUAMI ATAU PASANGAN TAPI ALLAH ANUGERAHKAN KAU DENGAN BAHAGIA YANG LAIN YANG MUNGKIN KAU TAK NAMPAK."

Sedikit sebanyak terubat juga kesedihan dihati.. ya.. aku redha dengan ketentuan ini.. cuma bila ianya datang , seksa sekali rasanya..

Salam Aidilfitri...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails