Wednesday, February 24, 2010

Mari bercuti.. Kuantan Tembeling Resort, Kuantan, Pahang..

Assalammualaikum..
Lamanya aku dah tak update blog..
Sebenarnya laptop aku wat hal.. kenalah aku format.. nie baru je ok... minggu nie betul2 minggu yang agak mencabar bagi aku.. balik dari Kuantan.. HP aku wat hal.. then laptop lak.. semalam (23/02/2010) bateri keta aku lak kong... semua duit tu... kenalah aku korek tabung aku... menderita aku bulan nie.. hehehe....
Ok.. aku nak citerkan kisah aku bercuti dengan ahli keluarga aku..
Aku dah plan trip nie dari bulan 11 tahun 2009 lagi.. Idea nie bermula dari akak aku.. bukan apa.. mak aku komplen.. dah lama tak pegi tepi laut.. so.. akak aku pun gatal2 lah mulut dia ajak aku bawa mak bercuti.. cadangan asal nak ke Pangkor.. tapi abg aku tak setuju.. dia tak nak naik bot.. aku pun plan pegi Cherating.. Malangnya.. dari bulan 11 aku survey hotel, apartment, chalet kat Cherating,... semuanya dah penuh tuk 13/02/2010.. bayangkanlah....
Hp aku sampai kena barred sebab lambat bayo bil.. asik kol operator n hotel je..
Last2... aku jumpa 1 resort kat Kuantan.. Kuantan Tembeling Resort.. ada apartment 3 bilik.. sesuai dengan budget n famili aku.. aku book... sebuah apartment 3 bilik harganya RM440 semalam. Tapi aku puas ati sebab ada swimming pool, bilik 3 yg besar n bersih.. ada tempat masak, lengkap dengan perabot n 2 bilik air.. last but not least.. ada bilik laundry.. sempat gak kitaorg basuh baju... taklah banyak sangat bawak baju kotor.. aku pilih blik yang mengadap laut.. pemandangan yang amat cantik..
Masa pagi hari ke2... mak aku bangun tuk solat subuh.. dia nangis sebab apa yg dia mahukan anak2 dia tunaikan.. Apa yang aku buat adalah untuk kebahagiaan mak.. mak dah puas hidup susah.. inilah masa tuk dia bersenang2... love u mak... mmuuaahhh...
13/02/2010.. jam 9.00 pagi.. kami bergerak dari Tangkak.. 3 buah keta.. aku, akak ana n adik aku Amy.. melalui Segamat, berhenti utk amik anak akak chic.. Bergerak ke Muadzam tapi tak berhenti sampailah ke Kuantan...
Kami sampai di Resort jam 1.00 petang...
Abg Ya dari KL sampai dalam kul 2.. Then aku dengan abg Ya mula wat plan.. Plan aktiviti dan makanan sepanjang bercuti...


Posing masa check in...

Pemandangan dari Balkoni...


Masing2 dah bersiap tuk mandi kolam.. jam 4.00 petang.. tak sabor2 budak2 nie...


Pic paling menarik... Adib, Izi dan Ijat...

Dani turun dari Slide...

Pergh.. Dani macam pro je..

Si comel Fawwaz... diam2 dia kencing dalam kolam... spoil betul...

Senja di Kuantan... Berakhirnya hari pertama di Kuantan.. Lepas ni hari ke-2...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails