Monday, April 21, 2014

JUEITA - KUMPULAN INOVATIF DAN KREATIF

Assalammualaikum..

Sekian lama menyepi.. sebenarnya aku bukannya duduk diam je.. tapi banyak tugasan yang perlu aku lunaskan. Berbagai-bagai acara yang aku hadiri juga yang aku sertai. 

Gambar yang pertama adalah hasil daripada kerja keras aku bersama 14 rakan Pembantu Tabdir N17 dan Juruteknik Komputer FT 17 juga disertai oleh pegawai teknologi dari jabatan aku.. Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Johor. Kami menyertai Konvensyen Kumpulan Inovatif dan Kreatif BTP Peringkat Kebangsaan. Kerja keras selama hampir 4 bulan bermula dari bulan Julai  hingga Oktober 2014, berbayar juga dengan kejuaraan kami. 

Aku selaku setiausaha kumpulan amat-amat bersyukur ke Hadrat Ilahi diatas kemenangan kami. Kami telah berusaha, meninggalkan keluarga, meninggalkan kerja-kerja pejabat dan berkumpul di Jabatan kami  di Johor Bahru setiap minggu hanya untuk memantapkan lagi pembentangan kumpulan JUEITA. Alhamdulillah, berkat usaha, doa dan tawakkal kepadaNya.. kejayaan inilah yang telah Dia berikan kepada JUEITA.

Sudah tentu aku gembira dengan kemenangan ini, kerana aku telah meninggalkan anak-anak sekian lama.. mereka aku tinggalkan dibawah jagaan mak dan akak aku. Sehingga pernah 1 malam kata-kata Dani yang mengusik naluri aku.. "nie umie, baby sayang umie, Selamat malam umie" sambil menyelimuti bantal aku lalu memeluknya (seperti yang kakak ceritakan kepada aku) 

Untuk tahun 2014, kami dimaklumkan akan mewakili jabatan diperingkat kementerian pulak.. Alahai... menakutkan.. 


 Senyuman seorang juara..





JUEITA

 Pembentang ke-2










Hadiah kemenangan - bercuti di Sawarak..

Aku akan menulis lagi.. 


Wasalam.. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails