Monday, March 8, 2010

Sehelai Daun Setitis Embun...


Walau ditimpa hujan batu,
Namun semangatku pejal menanti mu,
Kusedar garis lintang,
Tajam dan menyakitkan,
Untuk aku jejaki langkahmu...


Sejak kau tinggalkan diriku,
Aku bagai daun tanpa titis embun,
Sugul dan kelayuan,
Tanpa kasih dan sayang,
Segala kerianganku telah pun kau bawa jauh,
Bersama jejak langkah yang menghilang.....

Aku rindu limpahan kasih sayangmu,
Aku jemu meniti hari tanpamu,
Ku menunggu kasih ,
Dengan doa tiada hentinya,
Ku menaruh harapan setinggi langit,
Suatu masa kau kembali menerangi,
Penuh debar,
Penuh sabar menanti saatnya…

Sejak kau tinggalkan diriku,
Aku bagai daun tanpa titis embun,
Segala keriangan telah pun kau bawa jauh,
Yang tertinggalkan kesan mendalam,
Dilubuk rasa terpendam,
Seribu kehampaan yang tiada
Penghujungnya

p/s.. salah satu lagu fav aku.. lagu nie diterbitkan dalam tahun 90an (tak ingat tahun bila) zaman aku sekolah menengah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails