Wednesday, November 11, 2009

Perlu Perubahan...

Assalammualaikum...
Perlukah aku berubah hanya semata2 untuk menjaga hati org lain??
Sejak berpisah.. aku rasa dah banyak perubahan yang aku lakukan..
Aku juga lebih redha dan sabar dengan sebarang dugaan yang datang.. cuma kadang2 aku jadi terlalu keliru.. adakah aku perlu menjadi org lain semata2 untuk memuaskan hati semua org.. aku hanya perlu menjaga hati org sedangkan dalam masa yg sama hati aku terluka...
Ada seorang rakan YM aku selalu memandang aku dengan pandangan yang negatif.. Aku gelar dia sebagai A. Aku pernah cakap dengan A aku tak suka jika dia bercerita tentang perkara yang merepek2.. A cakap aku terlalu negatif dan tidak berfikiran terbuka.. sedangkan aku cuma meluahkan perasaan aku yang tidak suka citer yang bukan2..
Hari nie pun perkara yang sama berlaku.. A menuduh aku seorang yang berfikiran negatif.. hanya aku saja yg betul.. aku jadi keliru dengan tuduhan A.. Bagi aku, aku berhak untuk tahu apa yang berlaku diantara aku dengan teman aku.. kisah nie bermula bila A bertanya ttg life aku.. aku bercerita tentang seorang teman aku yang mendiamkan diri. Aku gelarkan teman aku tu B.. B berubah sama sekali sampai aku tertanya2.. adakah aku bersalah?? Aku cuma concern je.. bukan apa2.. tapi A nie tetiba cakap aku seorang yang negatif.. A cakap aku menekan B.. A juga cakap aku mudah dipujuk rayu.. baru 2-3 bulan kenal aku dah terima B.. pelik bin ajaib.. sedangkan aku tak penah cite ttg B pada dia.. aku dah kenal B tu dah lama lebih lama dari aku kenal A.. tapi A bleh anggap aku macam tu plak.. eeii.. pelik aku..
Aku kecewa dengan tuduhan A.. tapi yelah.. A boleh cakap apa saja yang dia suka.. itu hak dia.. tapi tak boleh ke dia menjaga hati kawan dia?? menjaga hati aku.. aku bukan minta A menyokong aku.. aku cuma nak dia faham situasi aku.. Tak pelah.. A sebenarnya tak faham masalah aku dengan B.. A tak abis lagi mendengar citer aku.. tapi A dah menbuat kesimpulannya sendiri..
Adakah aku perlu berubah?? dari segi apa ya??
aku rasa sekarang aku dah lebih bertolak ansur.. sampaikan kadang2 kepala aku kena pijak tau..
sampai kadang2 ramai kawan2 cuba amik kesempatan pada aku..
Aku dicari bila diperlukan saja.. tapi bila aku memerlukan.. tiada sapa pun disisi aku untuk membantu...

1 comment:

  1. kehidupan kak.. kdg suka kdg duka.. asik jga n puaskan ht org, ht kite xde sape pn nk jaga.. pndam dlm hati je... nympes!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails